Schepen Trees Van Hove zet zich in om Deinzenaars warm te maken om bloed te doneren.

Trees Van Hove: "Tot nog toe zijn er amper 3 % van de Deinzenaars die bloed geven, dit gaat ongeveer over zo'n 769 Deinzenaars. Dit is veel te weinig en graag zou ik het aantal Deinse donors willen zien stijgen, liefst verdubbelen. Daarom heb ik besloten om in samenwerking met het Rode Kruis het project 'Stad Deinze, gemeente met een hart' op te starten. Via dit project wil ik graag alle Deinzenaars die nog geen bloed geven warm maken om ook bloed te doneren. Want gemiddeld zo'n 70 % van de inwoners geeft ooit bloed nodig in zijn leven. De nood aan bloed is dus hoog!"

Ben je tussen 18 en 70 jaar oud en wenst u informatie omtrent bloed geven ? Dan kan u voor meer info terecht op het volgende e-mailadres trees.vanhove@deinze.be . Hopelijk kunnen we het aantal Deinse donoren doen stijgen! Want bloed geven doet leven! Met CD&V Deinze steunen wij graag de oproep van onze schepen om bloed te gaan geven. Onze schepen Bart en burgemeester Jan waren alvast overtuigd om ook donor te worden. Hopelijk volgt de rest van de Deinzenaars! ;-)