JongCD&V lanceert 'de idee-fiets'

donderdag, 14 april, 2016
JongCD&V lanceert 'de idee-fiets'

Het is weer lente, tijd voor onze kinderen en jeugd om weer naar buiten te trekken en elkaar te ontmoeten op diverse speelpleintjes en parkjes in onze stad. Dit jaar krijgen ze gezelschap van JongCD&V Deinze. Zes weekends lang trekken ze met hun idee-fiets naar één van de speelpleintjes in de buurt. Bedoeling is om de kinderen/jeugd aan het woord te laten over hun droom of idee om Deinze mee vooruit te helpen.

Stephanie Debeurme (voorzitter JongCD&V Deinze) legt uit: “Kinderen hebben een open en eenvoudige kijk op het leven, wij volwassenen maken het soms nodeloos ingewikkeld en zien daarom soms een eenvoudige oplossing of idee over het hoofd. Luisteren naar de ideeën en dromen van onze kinderen, kan dus zeker een meerwaarde voor onze stad betekenen. Alleen... hoe moeten die kinderen hun idee overbrengen bij het beleid?
Er bestaan reeds initiatieven rond jeugdparticipatie maar vaak zijn jongere kinderen en hun ouders hiervan niet op de hoogte, of kunnen ze nog niet goed genoeg lezen en schrijven om zich duidelijk uit te drukken. Met JongCD&V willen we deze kinderen zelf opzoeken op hun eigen terrein, het lokale speelpleintje, en nemen we de tijd om bij een hapje en een drankje te praten over hun dromen of kunnen ze ons een tekening bezorgen met hun idee. Bedoeling is uiteraard om al deze ideeën voor de zomer te bundelen en te bezorgen aan onze schepen voor jeugd en burgerparticipatie Rutger de Reu.”

Rutger de Reu: “We kijken alvast heel erg uit naar dit initiatief. Ik ben ervan overtuigd dat onze kinderen ons kunnen helpen met een nieuwe, frisse kijk op het beleid. Uiteraard zal ik dan mijn uiterste best doen om hun dromen, waar mogelijk, te helpen realiseren.”

Zin om langs te komen naar de ‘idee-fiets’? Kom zeker eens langs op één van onderstaande momenten en spreek ons aan!

Data:

Zondag 24 april 10u – 11u30: Speelplein Harrelstraat – Grammene –