Bewoners vragen naar speelplein-watcher - JongCD&V Deinze

dinsdag, 4 oktober, 2016

Bewoners vragen naar speelpein-watcher

De leden van Jong CD&V op het speelpleintje in de Van Zandyckestraat in Meigem. - Foto Anthony StatiusDe leden van Jong CD&V op het speelpleintje in de Van Zandyckestraat in Meigem. - Foto Anthony Statius

Krijgen alle 27 speelpleintjes in groot-Deinze een peter of meter? Het idee voor zo'n speelplein-watcher kwam er naar aanleiding van de 'idee-fiets'-actie van Jong CD&V. "Dit zou goed zijn om kleine problemen in de wijk op te lossen", zegt voorzitter Stephanie Debeurme. De leden van Jong CD&V kropen afgelopen zomer op hun 'idee-fiets' en bezochten zo enkele speelpleintjes in Deinze en deelgemeentes. Het doel was om vooral kinderen te laten dromen over hun ideale Deinze. "We hebben tientallen tekeningen en voorstellen verzameld", zegt voorzitter Stephanie Debeurme. "Een interessant voorstel, van mensen uit de Van Zandyckestraat in Meigem, is het inzetten van een speelplein-watcher. Deze vrijwilliger zou een centraal aanspreekpunt kunnen zijn, die kleine problemen in de wijk kan oplossen. We denken er ook over na om speeltuigen via een roulatiesysteem te vervangen. Kinderen groeien snel op en zo zijn de speeltuigen in hun wijk al snel te groot. In de Harrelstraat in Grammene was er vraag naar paaltjes op het fietspad. Dat komt uit op de rijweg en fietsers rijden daar vaak te snel." (ASD)

Bron: Het Laatste Nieuws - Anthony Statius